Nå med modifisert gir og kraftigere feste.
Her ser du forklaring på forskjellen på alum.skivene:
Forklaring og data på Liten Alum.skive m/2 kilspor
Ekstra utstyr er garngaffel, bommer, spesialfeste, presshjul og avangler. Det gis 20% på presshjul/avangler ved kjøp samtidig med blokken.
Blokken kan også kjøpes med stor alum.skive, svart trommel, eller taunokk. For å se alle varianter, se i menyene Kraftblokk og Bommer.
Se teinehaling film: Teinehaling på liten alum.skive m/2 kilspor og lang bom.
Hvis du ikke ønsker å bestille i nettbutikk, eller har spørsmål, kontakt Harald eller Idar: kraftblokk@gmail.com / idar_olsen
Materialene som er anvendt består av plast (polyetylene) som tåler +/-60 grader, sjøvannsbestandig aluminium og rustfritt stål.
Anbefalt drivstoff for motor er vanlig blyfri 95 oktan, men det viser seg at det er bra å ha 1% totakt olje (ikke outboard, som brukes på påhengere, men den som brukes på motorsager osv). Dette fordi da korroderer ikke forgasserne innvendig, og motorene går finere på høye turtall.
Kraftblokken består av markedets mest stillegående 4-takts Honda GX 25, for bensin, tilkoblet et gir, via et midtstykke, for å oppnå riktig utveksling. Midtstykket er patentert og har flere funksjoner, bl.a. sentrifugalkobling.
Tekniske data:
4-takt Honda GX25 1 hk, regulerbar hastighet/kraft og 220 kg trekkraft.
Løfteevne, regulerbar hastighet/kraft 0 - 220 kg.
Opphalingshastighet 0- 30 meter/min. – trinnløs. V
ekt på haler 13-16 kg, alt etter hvilket utstyr som er påmontert.
Normal drift full tank ca 1,5 time
CE-merket
Dette er den store alum.skiven m/2 kilspor
Andre kunder har også kjøpt